drupal.org.pl i drupal.pl

10 odpowiedzi [Ostatni wpis]
szaman
Portret użytkownika szaman
Dołączył: 09.04.2007
Postów:
Użytkownik niedostępny. Ostatnio widziany 25 tygodni 2 dni temu.

Ostatnio pojawił się nowy polski drupalowy serwis drupal.org.pl wcześniej też był tylko pod inną nazwą, ale dopiero teraz jest to mylące, bo adresy są bardziej podobne wiem, że to jeszcze nic nie znaczy, ale jeśli dodać do tego identyczną tematykę obu serwisów można się zacząć zastanawiać jaki jest tego sens? Osobiście proponowałbym połączenie obydwu serwisów problemów technicznych nie było by żadnych, bo w końcu to ten sam CMS ;-)

Nie jestem związany z serwisem drupal.org.pl (poza tym, że również tam mam konto), moim zdaniem trzeba się łączyć, bo taka dywersyfikacja nikomu nie służy…

Tworzenie serwisów w oparciu o CMS Drupal
Drupalizacja layout CSS/HTML

http://shaman.us.to

Paweł Gawłowski
Portret użytkownika Paweł Gawłowski
Dołączył: 19.11.2006
Postów:
Użytkownik niedostępny. Ostatnio widziany 8 tygodni 4 dni temu.

Witam, jako drugi adresat tego postu, chciałbym się trochę uzewnętrznić.

Też jestem zdania że nie ma sensu tworzyć dwuch konkurencyjnych serwisów i dzielić i tak niezbyt licznej polskiej społeczności. Założyłem drupal.pl, bo udało mi się kupić domenę w czasach, gdy jedyną ten serwis istniał jeszcze jako subdomena letwist, więc wydało mi się to dobrym pomysłem.

Muszę przyznać, że nigdy nie pozycjonowałem www.drupal.pl, tylko on samoczynnie wypłynął na wierzch w google. Chociaż nie rozumiem czemu ciągle tam się utrzymyje drupal.com.pl

Zgadzam się z Areche Twistem, że mam jakiś cel w prowadzeniu drupal.pl. Stworzyłem go tak jak mowiłem w momencie gdy drupal.org.pl był w poddomenie letwist. Moim celem jest promocja mojej działalności – czyli e-solutions.pl. Podobnie oczywiście jak Arche Twist na drupal.org.pl promuje swoją działalność. Myślę jednak że jeśli doszlibyśmy do porozumienia, a może nawet owocnej współpracy, moglibyśmy połączyć się.

Często jest tak że nie mam czasu i nie zrealizowałem wielu pomysłow rozwoju tego serwisu, a można zrobić sporo różnych fajnych rzeczy, które by drupala spopularyzowały.

Moim zdaniem jest polski portal o drupalu jest konieczny – chociażby jako miejsce gdzie można by umieszczać moduły które są uzyteczne w nasze polsiej rzeczywistości. Np. serwis do money.pl, przystosowana do polskich realiów wersja e-commerce, modyły do obsługi polskich bramek płatności itp.

Paweł Gawłowski
e-solutions.pl

Paweł Gawłowski
e-solutions.pl

Adam Krywko
Portret użytkownika Adam Krywko
Dołączył: 10.02.2008
Postów:
Użytkownik niedostępny. Ostatnio widziany 2 lata 29 tygodni temu.

Witam,
popieram założyciela wątku ale zamierzam zając nieco mniej neutralne stanowisko.

Moim zdaniem ta strona kwalifikuje się do likwidacji.
Niewiele wnosi poza wprowadzaniem zamieszania i rozdrobnieniem społeczności.

Arche (drupal.org.pl) mocno pracuje nad Drupalem. Trudno choćby oszacować ile
godzin spędził tylko nad tłumaczeniami (jest już do 6:) ). Pawle, sam pewnie
korzystałeś z jego pracy przy wdrożeniach, więc sporo mu zawdzięczasz.

Czy sam zrobiłeś równie dużo dla społeczności? Na e-solutions.pl chwalisz się kilkoma
autorskimi modułami ale jakoś nie pamiętam, żebym widział je gdziekolwiek udostępnione.
Czemu?

Kupiłeś fajną domenę, którą jak sam przyznajesz, nie masz czasu się zająć (minął ponad rok).
Może zrób z niej typowo komercyjną stronę "Drupalowe usługi", a poszukujących
społeczności przekieruj na http://drupal.org.pl ?

Rozumiem, że w ten sposób masz większy ruch na stronie i więcej darmowych linków ale
Open Source polega na tym, żeby brać i dawać. Biorąc zbyt dużo łatwo zrazić do siebie
społeczność. Nie warto ;)

Pozdrawiam,
Adam Krywko

btw.
Też nie rozumiem jak drupal.com.pl znalazł się przed wami. Prowadzi do niego tylko kilka
linków z katalogów i z domeny betonkomorkowy.pl :/

mixman
Portret użytkownika mixman
Dołączył: 26.01.2007
Postów:
Użytkownik niedostępny. Ostatnio widziany 4 dni 3 godziny temu.

Panowie, bez przesady. Nie bawcie się w regulatora Internetu :> Osobiście nie widzę niczego zdrożnego w istnieniu dwóch serwisów o Drupalu (a i nawet większej ilości).

Raz, że konkurencja zawsze jest z korzyścią dla klienta. W tym przypadku motywuje ludzi stojących za serwisami do działania i rozwijania się celem przyciągnięcia ludzi. A tak to co? Super, mam monopol, pocałujta w d... wójta ;)

Dwa, że przeszkadzać to nijak nie przeszkadza, bo obie witryny na chwilę obecną to przede wszystkim fora (bardziej lub mnie rozwinięte/aktywne). Jakby kwestia rozbijała się o to, że obie witryny mają duże repozytoria np. modułów lub skórek i trzeba skakać od jednej do drugiej szukając czegoś - ok, może fakt. Ale tak?

A tak swoją drogą to jako user zerkałem na obie strony, a ściślej na ludzi/firmy za nimi stojące i jak na mój gust to obie strony mają ciekawe osiągnięcia i jakoś nie widzę tutaj możliwości na typowanie guru.

[ Web applications ]
http:// www.ioculus.com

Robbert
Portret użytkownika Robbert
Dołączył: 22.08.2008
Postów:
Użytkownik niedostępny. Ostatnio widziany 11 tygodni 5 dni temu.

Dodam swoje 3 grosze. Myślę, że każda strona o Drupalu w j.polskim jest jak najbardziej wskazana. Nie wiem dlaczego, ale niezbyt często korzystałem z porad drupal.org.pl bo jakoś mnie layout i kompozycja strony odpycha. Jest ogromny bałagan. Na drupal.pl znalazłem to czego szukałem.

I powiem jeszcze jedno: Tu naprawdę można liczyć no konkretną pomoc dla laików. Widocznie coś w tym jest, że jak czegoś nie znajdę na drupalcenter.de, następnie drupal.org, drupal.pl dopiero z musu przenoszę się na drupal.org.pl...

Jedno jest pewne, społeczność drupala się rozwija i tu i tam więc jakby cel jest osiągnięty!

Najważniejsze, abyś Paweł nie kasował domeny i stronki i pamiętaj:
"You'll Never Walk Alone"

PS. Panie Adamie, zrób Pan własny portal, jak czegoś ci brak!

Pozdrawiam twórców Drupal.pl !

Robert

Każdy początek jest niezręczny.
Novalis

omega8cc
Portret użytkownika omega8cc
Dołączył: 25.08.2009
Postów:
Użytkownik niedostępny. Ostatnio widziany 47 tygodni 4 dni temu.

Panowie, wy tu gadu gadu, a tymczasem oficjalny, z punktu widzenia http://drupal.org/project/l10n_server serwis z polską wersją drupala prowadzi jakiś gość, który zna język polski ze słyszenia albo z translatora Google. To jakaś kompromitacja dla polskiej społeczności, nie uważacie? Serwer jest hostowany w Sankt Petersburgu, co chyba coś wyjaśnia? Zresztą poczytajcie próbki tego "polskiego":

"Przepraszam bardzo i proszę o ponownym załadowaniu swoich tłumaczeń na serwer."
"Ukraińskie kolegi będą się cieszyć jeśli ktoś z polskich developerów odwiedzi to wydarzenie."

I tak dalej, fszystko w takim stylu. Czy naprawdę nikt z Was, pionierów Drupala w PL nie może się sprężyć jakoś i ratować nasz honor? :)

Pozdrawiam,

~Grace - http://omega8.cc

SiliconMind
Portret użytkownika SiliconMind
Dołączył: 24.11.2006
Postów:
Użytkownik niedostępny. Ostatnio widziany 22 tygodnie 2 dni temu.

aaa, ten lingwista :/ To już z nim były tutaj dyskusje. Ale żeby ten swój serwis podpiął pod oficjalny serwer... tego się nie spodziewałem.

--
http://siliconmind.eu | zapraszam

omega8cc
Portret użytkownika omega8cc
Dołączył: 25.08.2009
Postów:
Użytkownik niedostępny. Ostatnio widziany 47 tygodni 4 dni temu.

Jest gorzej, bo koledzy z drupal.org.pl dali tę "polskawą" zajawkę na czołówkę u siebie. Zupełnie nie łapię dla jakiej idei polscy drupalowcy dają się ogrywać w taki sposób. Rozumiem, że każdy tam sobie rzepkę skrobie i swoje promuje zamiast konkretnie zrobić coś razem, jaki DrupalCamp czy coś, a tu taka wtopa. Głupio, podczas gdy Robert Douglass dopomina się o DrupalCamp w Polsce, oferując nawet sponsora - Acquia. Tymczasem koledzy z Ukrainy, Białorusi i Rosji jakoś się skrzyknęli i są szybsi. A nasz "oficjalny" serwer polskiego tłumaczenia nie dość że stoi w Rosji, to jeszcze obsługujący go niezbyt polski "lingwista" właśnie stracił dane z serwera. Totalna żenada i afera, moim zdaniem.

When are you going to have DrupalCamp Poland?
http://groups.drupal.org/node/23264

~Grace - http://omega8.cc

szaman
Portret użytkownika szaman
Dołączył: 09.04.2007
Postów:
Użytkownik niedostępny. Ostatnio widziany 25 tygodni 2 dni temu.

Sprawa z tym tłumaczeniem już zakrawa (swoją drogą to od "archetwist" nie jest też idealne pełno tam takich tłumaczeń wyrwanych z kontekstu albo dosłownego, przekładu wiadomo co z tego wychodzi…).

Co do DrupalCamp to zaiste są one w różnych miejscach Washington D.C., Paryż itd. raczej mało kto ma pieniądze żeby tam pojechać i w Polsce takie coś miało by na pewno sens ale z nowu jest kwestia podzielonej społeczności dwa serwisy www drupal, jak się dogadać?

Tworzenie serwisów w oparciu o CMS Drupal
Drupalizacja layout CSS/HTML

http://shaman.us.to

omega8cc
Portret użytkownika omega8cc
Dołączył: 25.08.2009
Postów:
Użytkownik niedostępny. Ostatnio widziany 47 tygodni 4 dni temu.

Gábor Hojtsy prosi Was o opinię - pomożecie?

Link tutaj: http://drupal.org/node/563090#comment-2030680

Pozdrawiam

~Grace - http://omega8.cc

fliming55
Portret użytkownika fliming55
Dołączył: 29.01.2010
Postów:
Użytkownik niedostępny. Ostatnio widziany 31 tygodni 3 dni temu.

i have tried using the adsense module of yours but every time i put it in the module folder I get a message that the memory is exhausted, I have tried removing unuseful modules but no use. It have only when i place your the adsense folder inthe modules.

--------------------------------------------------------------
220-702 - 350-001 - 352-001